Per tal de realitzar aquesta tasca amb
l’eina wordle, en primer lloc he hagut de preparar-me, ja que no coneixia res
d’aquesta aplicació. He seguit els tutorials i les recomanacions que ens han
realitzat al curs i he descobert que es tractava d’una activitat interessant i
que no presentava gran dificultats.
Una vegada vaig entendre el funcionament
de l’aplicació vaig començar a treballar en el disseny i la realització de
l’activitat que faria amb els alumnes.
Com que era la primera vegada que anava a
l’aula de informàtica amb els/les alumnes de segon de primària vaig pensar que
lo millor seria aprofitar un desdoblament per realitzar l’activitat, de manera
que vaig anar amb només 12 alumnes.
El primer que vaig fer va ser projectar
la imatge del núvol de paraules que jo havia fet.
Proba realitzada pel tutor |
Després vaig projectar una presentació
amb les instruccions bàsiques de l’ús de wordle i de la tasca que havien de
fer.
Video presentació Wordle
En la presentació de les instruccions es
fa al·lusió al vídeo que han de veure. Aprofitant que el meu centre fa un
projecte d’art de Japó, vaig triar un en el que es donava informació sobre els
castells del país.
Video "En el corazón de Japón"
Des de el primer moment els alumnes varen
estar molt interessats en l’activitat, varen prestar atenció al video i varen
recollir, en alguns casos, moltes més paraules de les que pensaba. A més a més,
varen experimentar amb el disseny dels seus núvols varen sortir alguns molts
bonics.
El último samurai (Aitana i Daniel) |
Cosas mundiales de Japon (Doaa i Ivan) |
Japón misterioso (María i Elián) |
Jusama (Samia i Sergio) |
La sombra de Japón (Mateo i Daniela) |
En definitiva, ha estat una activitat
molt interessant que ha agradat molt als alumnes i a mi mateix, i sense dubte,
tornarem a fer-la servir.
No hay comentarios:
Publicar un comentario