sábado, 5 de noviembre de 2011

Mapes conceptuals amb Bubbl.us


Tal com va a passar amb l’activitat anterior (Wordle), en aquest cas he agut de fer una preparació prèvia, ja que tampoc coneixia el programa per fer mapes conceptuals bubbl.us.
En primer lloc, vaig realitzar una proba per familiaritzar-me amb aquesta eina.
Una vegada vaig entendre el seu funcionament, que la veritat es prou senzill, tocava fer lo més difícil, aconseguir que alumnes de segon curs de primària també aconseguissin fer servir aquesta eina. Des del primer moment vaig pensar que seria una tasca difícil, ja que els/les meus/meves alumnes encara ni sabien que era un mapa conceptual.
Vaig fer una primera sessió dins l’aula de referència, explicant que eren els mapes conceptuals i mostrant alguns exemple. Entre tots varem fer un molt senzill sobre les síl·labes, només amb quatre o cinc quadrets. Va ser una forma de que es familiaritzessin amb allò que haurien de fer posteriorment.
Després, en una segona sessió, varem anar tots/es (24 alumnes) a l’aula d’informàtica.
Vaig projectar la proba que jo havia fet.

Mapa conceptual realitzat pel tutor


Aprofitant que havíem vist l’ús de les majúscules dins l’àrea de català, vaig posar una presentació en la que es treballaven normes d’ortografia i nosaltres ens varem centrar en l’apartat de les majúscules, que seria del que haurien de treure informació per fer el seu mapa conceptual.


Posteriorment, varem accedir a la pàgina i els vaig donar les instruccions bàsiques per fer el seu mapa conceptual.

Pàgina principal de Bubbl.us
Tal i com suposava varem tenir molts de problemes per realitzar els mapes conceptuals. A uns no els hi sortia, a altres els hi sortia per sense voler l’eliminaven i altres si els deixava un poc me feien un mapa conceptua del personatges de Dragon Ball (increïble però cert).
Tot i així, i gracies a que estava també la mestra de suport varem aconseguir fer alguns mapes conceptuals, tot i que la majoria no varen ser sobre les majúscules, al menys varen fer servir l’eina i els hi va agradar molt.

Les lletres (Aitana i Samia)

Noms d'escola (Evelyne i Andrea)

Les Majúscules (Mateo i May)

Majúscules (Nerea i Clara)
Aquí en teniu alguns més que varen quedar sense acabar el dia d'abans. Aquestos s'han fixat molt més en el meu model, encara que han cambiat algunes lletres i colors.
Les lletres (Doaa i Toni)

Les lletres (Javi i Ainara)

Les lletres (Valentina i Sara)

Les lletres (Jaume i Sergio)

Tot i que és una eina molt intuïtiva i molt interessant per als alumnes de cicles superiors de primària o de secundària, consider que per als alumnes de primer cicle és bastant complicada. No obstant, consider l’experiència com a molt positiva, tant per als alumnes, com sobretot, per a mi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario