Tal com va a passar amb l’activitat anterior (Wordle), en
aquest cas he agut de fer una preparació prèvia, ja que tampoc coneixia el
programa per fer mapes conceptuals bubbl.us.
En primer lloc, vaig realitzar una proba per
familiaritzar-me amb aquesta eina.
Una vegada vaig entendre el seu
funcionament, que la veritat es prou senzill, tocava fer lo més difícil,
aconseguir que alumnes de segon curs de primària també aconseguissin fer servir
aquesta eina. Des del primer moment vaig pensar que seria una tasca difícil, ja
que els/les meus/meves alumnes encara ni sabien que era un mapa conceptual.
Vaig fer una primera sessió dins l’aula
de referència, explicant que eren els mapes conceptuals i mostrant alguns
exemple. Entre tots varem fer un molt senzill sobre les síl·labes, només amb
quatre o cinc quadrets. Va ser una forma de que es familiaritzessin amb allò que
haurien de fer posteriorment.
Després, en una segona sessió, varem anar
tots/es (24 alumnes) a l’aula d’informàtica.
Vaig projectar la proba que jo havia fet.
Mapa conceptual realitzat pel tutor |
Aprofitant que havíem vist l’ús de les
majúscules dins l’àrea de català, vaig posar una presentació en la que es
treballaven normes d’ortografia i nosaltres ens varem centrar en l’apartat de
les majúscules, que seria del que haurien de treure informació per fer el seu
mapa conceptual.
Posteriorment, varem accedir a la pàgina i
els vaig donar les instruccions bàsiques per fer el seu mapa conceptual.
Pàgina principal de Bubbl.us |
Tal i com suposava varem tenir molts de
problemes per realitzar els mapes conceptuals. A uns no els hi sortia, a altres
els hi sortia per sense voler l’eliminaven i altres si els deixava un poc me
feien un mapa conceptua del personatges de Dragon Ball (increïble però cert).
Tot i així, i gracies a que estava també
la mestra de suport varem aconseguir fer alguns mapes conceptuals, tot i que la
majoria no varen ser sobre les majúscules, al menys varen fer servir l’eina i
els hi va agradar molt.
Les lletres (Aitana i Samia) |
Noms d'escola (Evelyne i Andrea) |
Les Majúscules (Mateo i May) |
Majúscules (Nerea i Clara) |
Aquí en teniu alguns més que varen quedar sense acabar el dia d'abans. Aquestos s'han fixat molt més en el meu model, encara que han cambiat algunes lletres i colors.
Les lletres (Doaa i Toni) |
Les lletres (Javi i Ainara) |
Les lletres (Valentina i Sara) |
Les lletres (Jaume i Sergio) |
Tot i que és una eina molt intuïtiva i
molt interessant per als alumnes de cicles superiors de primària o de
secundària, consider que per als alumnes de primer cicle és bastant complicada.
No obstant, consider l’experiència com a molt positiva, tant per als alumnes,
com sobretot, per a mi.
No hay comentarios:
Publicar un comentario